Yhdistys

Pyhtään Mäntyrinne ry

Pyhtään Mäntyrinne ry on voittoa tavoittelematon yleishyödyllinen yhdistys, joka on perustettu v. 1974. Yhdistyksen tarkoituksena on parantaa vanhusten ja vammaisten elin- ja asuinoloja ja edistää heidän hyvinvointiaan.

Pyhtään Mäntyrinne ry:n hallitus v. 2023 –

Tuija Arvila, puheenjohtaja
Erkki Huhtinen, varapuheenjohtaja
Seija Halme
Marko Kujala
Anne Metsola
Seija Piispa-Jespars
Jouko Pöyhönen
Ilmari Vesa

Sari Rautio talouspäällikkö/sihteeri
Tarja Tikkala palvelupäällikkö

Pyhtää – missä se on?

Pyhtää on kunta eteläisessä Kymenlaaksossa, Kymijoen suistossa, meren rannalla ja saarilla. Pyhtää on vanha emäpitäjä, jonka perustamisvuodeksi on merkitty 1347. Asukkaita Pyhtäällä on n. 5200. Naapureita ovat Kotka, Kouvola ja Loviisa. Helsinkiin on matkaa 120 km.

Pyhtäällä ikäihmisten tukena toimii Pyhtään Mäntyrinne ry. Yhdistyksellä on vuosikymmenten kokemus vanhusten asuntojen rakentamisesta ja ylläpitämisestä sekä vuodesta 1997 lähtien myös palvelutalotoiminnasta.

Pyhtään Mäntyrinne ry:n rivitalot sijaitsevat Pyhtään kirkonkylässä sekä Siltakylässä. Palvelutalo Mäntyrinne on Siltakylässä.